Alla inlägg under november 2008

Av Siiri - 30 november 2008 22:45


Söndagen 


Idag har jag jobbat som ledsagare, jobbade mellan 12-18

det var kul faktiskt, vi började med att åka till stan, boka biobiljetter

sen åt vi i kungshallarna i väntan på bion, den började väl 10 i 2

vi såg madagaskar shit vad jag skrattade hahaha den var J*ligt rolig faktiskt

Efter det gick vi och kikade på Nk's julskyltning  och blev helt fascinerade våda två, jag har inte sett deras sen jag var liten och de har ju nya saker varje år :)

efter det gick vi till gamla stan och lyckades hamna på någon julmarknad sen avslutade vi dagen med att fika innan vi åkte tillbaka till henne :)


Resten av kvällen har jag inte gjort någonting,

det tog typ en timma att åka hem som vanligt

sen har jag kollat på Gossip Girl och lite sånt :)

Känns som en perfekt söndag faktiskt och jag har haft en av de mest fullt-upp helgerna på länge och ingenting har varit negativt utom det där med ciggen då hahaha men orka haka upp sig på det liksom :P

Av Siiri - 30 november 2008 22:27


Lördagen


Mamma väckte mig typ vid 15

ursh vad jag var seg då jag låg typ och

halvsov i flera timmar framför teven,

sen vid 18 någongång började

jag göra mig iordning för att träffa Souki i stan,

vi skulle äta middag och snacka lite bara :)

jag va i stan typ kvart över sju och hon skulle va där 20över eller något sånt

när jag står och väntar ringer hon och säger att hennes tåg har gått sönder och att de står still strax efter stockholm södra,

jag ba jaha men då går jag till perrongen så länge då,

vi trodde hela tiden att det skulle komma igång igen snart jag tyckte så synd om henne hon satt ju instängd medans jag kunde gå vart jag ville,

men efter typ två timmar kom hon iallafall för någon i hennes vagn hade lyckats få upp dörrarna så de hoppade ut på spåret och gick :S

Fatta vad jobbigt att sitta instängd på ett tåg med massor av folk så länge jag hade nog fått panik.


Typ vid nio var hon framme iallfall så då gick vi till en kinarestaurant eller liknande, hon åt men jag tog bara en cider för jag kände inte för att lägga mycket pengar på mat, efter det gick vi till Mc Donalds så att jag också kunde äta :P


Juste, när vi gick förbi Sergels Torg, alltså ovanför trappan, på väg till restaurangen var det någon kille som ropade efter oss;

 han - Ursäkta !? tredje gången han sa det tittade jag på honom

han - du tappade något !

Jag - nej det gjorde jag inte (inte född igår liksom):P

han - Jo du tappade visste något

Jag - nej jag vet att jag inte har tappat någonting säg vad isåfall

han - Fan vet jag, dina, uhm, Vantar ! :D

Jag - Haha nice try men jag har inga vantar :P


Varför säger de alltid att man tappat något? det är så gammalt :P

Hade han vart smart hade han sagt att jag tappade hans nummer eller något för han såg faktiskt bra ut hehe.


Vi åkte hem typ vid elva eller något sånt, (det fick bli en tidig kväll då jag jobbade söndagen) jag satt på tunnelbanan och smsade med en kompis som satt i andra vagnen. ingen av oss orkade byta :P men mitt batteri var för lågt för att jag skulle kunna lyssna på musik så jag satt och tyckte synd om mig själv för att jag var tvungen att lyssna på massa folk ;P

Av Siiri - 30 november 2008 21:52


Fredagen


Fredagen började med att jag vaknade vid halv två på eftermiddagen

inget kul, jag missade skolan men febern var borta iallafall så jag väntade tills mamma vaknade sen åkte vi till barkarby och shoppade järnet hehe.


Jag köpte;

En vinterjacka

Ett par Puma-skor (grymt snygga svarta med guld-detaljer)

Ett Rosa Linne från Nike

Ett Vitt Linne från Nike

En röd sportigare topp (svår att förklara) även den från Nike

2 Rosa kepsar från Peak Performance ( en mörkare och en ljusare)

1 sjukt snygg linne från mexx den måste jag ta kort på den går inte att beskriva)

En skjortaktig men den måste jag ha någonting under

En stickad vit lång tröja (kommer inte ihåg affärens namn)

Ett vitt linne med sidenband


Hur mycket tror ni att allt kostade tillsammans ? ganska mycket va ?:P

Ärligt talat så kostade allt tillsammans cirka 2.000kr

Det är ju typ ingenting med tanke på hur mycket det var och vilka märken de är.


Aja iallafall, i bilen på väg hem börjar de bara spela massa låtar som gör att man vill ställa sig upp och dansa (the voice of course) och vi kommer fram till att vi åker hem och dushar, fixar oss och drar in till stan,

sagt och gjort vi hamnade på Chaplins (jag har aldrig vart där förut men de hade bra musik) Jag hade riktigt kul, mamma också fast det tog ett tag för henne att vänja sig vid hur jag dansade hehe.

vi hittade roligt folk att vara med också &

som vanligt tror ingen att det är min mamma oavsett vad vi säger,

men men jag tror de vi var med trodde på oss till slut

sen såg några av dem det som sin uppgift att "beskydda" henne från alla som kom för nära hehe det var gulligt :)


Det enda minuset på kvällen var att någon tattade mina cigg,

jag blev inte så sur över det mer rädd eller vad man ska säga

för jag vet att den personen kunde ha tagit min mobiltelefon, sl-kort, leg och allting för att allt var på samma ställe dvs i min väska.

Vi gick därifrån strax innan det stängde,

när panikdansen kom igång, ni vet, sista tryckaren när alla grabbar tag i någon i ren panik för att de inte hittat någon än eller vad man ska säga.

Då gick vi till Vasagatan och åt på McDonalds sen åkte vi hem,

vi hade världens tur för när vi kom ner till tunnelbanan var det bara två minuter kvar tills våran kom :)


Nu blev det ett långt inlägg iallafall men det är sånt som händer hihi =)

Av Siiri - 30 november 2008 21:51


Hello =)


Har ni haft en bra helg ? 

Jag tänkte skriva vad jag har gjort, men jag tar en dag per inlägg

ni kommer nog inte orka läsa annars hihi :)

Av Siiri - 27 november 2008 23:14


Torsdag


Hej Sötisar :)

Det blev ingen skola för mig idag,

det kändes som att jag skulle börja koka inatt när jag skulle sova

inte kul med feber alltså.

och så har jag drömt massor av mardrömmar, det börjar bli jobbigt nu det är helt sjuka, igår natt t.ex drömde jag 3olika drömmar och jag dog i alla :S

i en av dem fick jag sjukt många skott i magen av någon anledning. 

och är det inte jag som dör så är det någon jag känner

fy alltså.


Iallafall, gick upp vid halv tre sen fixade jag och marthina oss och åkte in till stan, käkade lite sen mötte vi upp systrarna för bion.

Filmen var as-bra men det var en sak jag inte fattade med den;

varför måste de ha åska när de spelar???? 

Tanken var att vi skulle ha hunnit shoppa lite innan bion men är man seg så är man hehe, jag får ta det i helgen istället :)

men men, hur har eran dag varit då ?


Kram

S

Av Siiri - 27 november 2008 01:06


Onsdag


Hellu alla sötnosar och snyggingar !

Haft en bra dag/ kväll ?

Jag har inte orkat uppdatera idag,

jag satt och gick igenom alla våra omärkta cd-skivor

och det tog sin lilla tid minst sagt.

Jag & Marthina har hittat världens skönaste låt

så den har gått på repeat på båda datorerna hela dagen haha =p


Morgondagen verkar bli bra iallafall,

Jag har bara en lektion själv (av dem jag umgås med)

så annars har jag sällskap =)

sen efter skolan så ska jag in till stan och shoppa lite,

lönen ramlade in på kontot för ungefär en timma sen=)

efter det ska jag, marthina och mina systrar gå på bio och

se Twilight (tror den heter så), jag hoppas att den är bra iallafall men jag har hört av många att den är det så.


Men men, dags att sova nu, ska upp om fem timmar,

vad har ni för planer för imorgon då ?


Kram

S

Av Siiri - 25 november 2008 16:57


Hej hopp

jag har precis vaknat,

sov middag i några timmar så att jag orkar med kvällen

jag lyckades hitta rätt på skatteverkets sida till slut också :)

jag får se vad som händer ikväll, en kompis i husby vill hitta på något

så jag får se om jag orkar pallra mig dit,

nästa på schemat är iallafall att laga mat till familjen,

det blir kyckling, ris och någon sås idag,

jag kommer att vara en mästerkock innan jag flyttar hemifrån haha ! ;D

Av Siiri - 25 november 2008 10:55


Tråkigt


Jag har tråkiiiigt !!!

jag har ingenting att göra

eller ja, jag sitter och pratar med Sara och Souki på msn

och jämför högtalare på internet

och försöker hitta hur jag fixar prelskatt sedel, hur gör man !?

tycker att alla sidor som har med skatt eller liknande att göra är helt omöjliga.

Jag ringde skatteverket nyss iallafall och jag har inte

kvar skattejämkningen från första jobbet,

jag visste inte om den skulle vara kvar eller inte och jag har inte

haft möjlighet att ringa dem tidigare

så jag blev orolig att jag kommer att få betala tillbaka massor nästa år

men så var det inte *phu* :D


Jag borde plugga egentligen men det känns som att texten i boken rör ihop sig till en klump och jag läser om samma rader fem gånger utan att förstå vad det står.

Det blir nästan alltid så, är det någon som har ett tips på vad jag ska göra ? 

Det är inte dyslexi eller någonting sånt för jag kan läsa andra böcker utan problem det är bara skolböckerna som inte fungerar för mig.

Presentation

Omröstning

vilken hårfärg borde jag ha ?
 Blondt
 Brunt
 Svart
 Rött
 Blonda och bruna slingor
 annan (skriv en kommentar om vilken)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards